Śledzie z granatem

Parę słów o śledziu o jego wartościach. Jest rybą morską tłustą, ale bardzo mało kaloryczną, dlatego można stosować go w diecie odchudzającej. Natomiast tłuszcz w niej zawarty jest źródłem m. i. prozdrowotnych nienasyconych kwasów tłuszczowych omega 3, które przyśpieszają przemianę materii i spalanie tłuszczów.

Śledzie są bogatym źródłem białka dobrze przyswajanego, witam A, D, E, K, C, B 6, B 12, makro i mikroelementów- wapń, potas, żelazo, jod, selen, miedź, cynk, fosfor. Jedząc śledzie wspomagamy naszą odporność, układ krążenia, działamy antymiażdżycowo, wzmacniamy kości i wzrok. Poprawiamy nastrój a to za sprawą kwasów omega 3, które zwiększają wydzielanie seretoniny, działając antydepresyjnie i chroniąc nas przed stresem.

Wspomagamy też pamięć i koncentrację. Zawartość tak dobroczynnych składników w śledziu powinno nas przekonać do włączenia go do naszej diety na stałe.

Śledzie z granatem
Składniki:

Śledź małosolny
Czerwona fasola
Owoce granatu-wyłuskany
Szczypior
Majonez
Sok z cytryny

Śledzia skropić cytryną , posmarować majonezem i pokroić w dzwonki. Układamy warstwami, śledź, fasolka, trochę majonezu na fasolkę i granat. Posypujemy szczypiorkiem.

Pyszne.
Smacznego.

(foto: pixabay)

Halina Wiszowata
Podlaska Redakcja Seniora

Post Author: Redakcja Białystok