Seniorzy z Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Sokółce zostali zaproszeni do Grodna na sobotę 17 marca. Postanowiliśmy skorzystać z zaproszenia.

Wyjazd rozpoczął się niepowodzeniem, nie stawił się na czas autokar i ponad godzinę na zimnym wietrze i mrozie czekaliśmy na naprawę. Seniorzy są jednak wytrwali i w końcu ruszyliśmy, na szczęście samochód miał dobre ogrzewanie. Kontrole graniczne przeszliśmy w miarę sprawnie.
W programie było zwiedzanie Muzeum Historii Religii i tylko dla nas koncert artystów Filharmonii.
Na miejscu w muzeum już nas oczekiwano. Podzieleni na dwie grupy po 27 osób zwiedzaliśmy z przewodnikiem kilkanaście pomieszczeń muzeum. Wystawione eksponaty od XVII po XX wiek cieszą oko swoją prostotą i pobudzają wyobraźnię.
W sali koncertowej poczęstowano nas gorącą kawą i herbatą, pozajmowaliśmy miejsca i czekaliśmy na niespodziankę, bo miał nią być program koncertu.
Artyści nas nie zawiedli, instrumenty: akordeon, saksofon i skrzypce w niedużej sali brzmiały rewelacyjnie a śpiewający aktorzy bisowali. Wszyscy otrzymali owacje na stojąco.
W drodze powrotnej zachwyceni koncertem, mało kto pamiętał o nieciekawym początku podróży.