Zrozumieć starość

Twoje zrozumienie wiele znaczy – to hasło kampanii społecznej “Zrozumieć Starość” mającej na celu uwrażliwienie na potrzeby rosnącej grupy osób starszych.

Kampanię zorganizowała Fundacja Zaczyn przy wsparciu Promedica 24. Dwudziestego drugiego lutego 2018 r. na specjalnej konferencji prasowej odbywającej się pod patronatem Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zaprezentowany został spot telewizyjny, który w kolejnych tygodniach emitowany będzie w wybranych telewizjach, w internecie czy na nośnikach w komunikacji publicznej w największych miastach. Obejrzyj spot video

Celem kampanii jest podniesienie wrażliwości społecznej, zrozumienia i szacunku dla osób starszych oraz edukacja na temat starości, schorzeń i ograniczeń związanych z wiekiem oraz możliwości ich leczenia. 

 

Co czwarty Polak jest seniorem, a aż dwa miliony osób z tej grupy to osoby samotne, schorowane, pozostawione samym sobie. Bardzo wiele osób potrafi traktować osoby starsze z obojętnością lub nawet pogardą. Powodem tego jest brak empatii, ale i podstawowej wiedzy o tym jak zmienia się funkcjonowanie naszych ciał i umysłów w kolejnych dekadach życia. Chcemy pokazać, że wzajemne zrozumienie dużo znaczy dla jakości życia nas wszystkich, zarówno seniorów, jak i osób młodszych, których w przyszłości czekać będą te same problemy

– mówi Przemysław Wiśniewski z Fundacji Zaczyn.

Adresatami kampanii są wszystkie osoby, które dopiero w przyszłości znajdą się w tzw. trzecim wieku i dziś nie wyobrażają sobie w pełni wyzwań z jakimi wiąże się starzenie w wymiarach fizycznym i psychicznym.

Poza kampanią realizowaną w radiu czy telewizji został stworzony serwis edukacyjny oraz obszerny, bezpłatny poradnik drukowany dla rodzin osób zależnych. Odbędą się również liczne spotkania edukacyjne w szkołach i specjalne wydarzenia z udziałem osób publicznych. Kampania potrwa co najmniej do końca kwietnia 2018 r.

 

Fundacja Zaczyn wydała już kolejny ekspercki numer pisma “ Polityka Senioralna”.

Pismo w wersji drukowanej oraz elektronicznej trafia do ponad 14.000 subskrybentów: samorządowców, urzędników, posłów, badaczy, aktywistów i pracowników sektora wsparcia społecznego.

 

Pismo w bezpłatnej wersji można pobrać tutaj

Pismo w wersji drukowanej wysyłane jest bezpłatnie po opłaceniu kosztów przesyłki

Więcej o celu kampanii przeczytasz w obszernym tekście na stronie kampanii

(źródło: Fundacja Zaczyn)

Opracowanie: Lija Półjanowska

Podlaska Redakcja Seniora Białystok

Post Author: Redakcja Białystok