20 marca 2019 roku w kolneńskim Banku Spółdzielczym odbyło się spotkanie, którego celem było przedstawienie informacji dotyczących bankowości, ze szczególnym naciskiem na wiedzę, która jest potrzebna seniorom. I nie chodzi o wysokość emerytur, rent, czy dodatków inwalidzkich.
Dzięki Uniwersytetowi Trzeciego Wieku kontakty starszej generacji z przedstawicielami Banku Spółdzielczego w Kolnie mają swoją historię. Corocznie odświeżamy wiedzę, dotyczącą tej jakże istotnej sfery naszego życia oraz zapoznajemy się z wszelkimi nowinkami, dotyczącymi rozsądnego i bezpiecznego zarządzania naszymi finansami.
Prezes banku Krzysztof Kajko był mile zaskoczony liczną grupą seniorów, którzy wypełnili salę konferencyjną. Zostaliśmy poinformowani o różnego rodzaju usługach świadczonych klientom banku, o zaletach i wadach proponowanych form oszczędzania, przypomnieliśmy sobie obszerną terminologię dotyczącą operacji finansowych.
Bardzo ważnym fragmentem narracji prezesa było bezpieczeństwo bankowości internetowej. Pozwolę sobie przypomnieć najważniejsze „przykazania”. Bank nigdy nie prosi o:
- kod jednorazowy podczas logowania,
- podanie kilku kodów jednorazowych jednocześnie,
- podanie danych osobowych,
- danych karty płatniczej
- zatwierdzenie kodem „rzekomej” zmiany formatu NRB (numer rachunku bankowego),
- zainstalowania dodatkowych zabezpieczeń.
Sympatycznym zakończeniem dwugodzinnego spotkania był test dotyczący informacji, które zostały nam przekazane. Okazało się, że pozytywnych odpowiedzi na 20 pytań udzielili wszyscy uczestnicy, a osoby, które nagrodzono, trzeba było wyłonić drogą losowania.
Atmosfera spotkania była najlepszą odpowiedzią na hasło placówki, która obchodzi 117-lecie istnienia. Faktycznie, było przyjaźnie, bezpiecznie, nowocześnie. Tradycja zobowiązuje.
(foto: Eugeniusz Regliński)
Eugeniusz Regliński
Podlaska Redakcja Seniora Kolno