Pozycjonowanie to proces długi, wymagający systematyczności, a przy tym również w pełni uzależniony od specyfiki witryny i branży, których dotyczy. Nie chcąc pozostawiać Cię jednak ze zręcznie unikniętą odpowiedzią na pytanie, poniżej dokonaliśmy ogólnego podsumowania, z którego wynika, ile orientacyjnie może trwać pozycjonowanie danej domeny, aż do osiągnięcia widocznych efektów.

Podsumowanie to odnosi się do dwóch najbardziej powszechnych w polskim internecie stron w postaci małego oraz dużego sklepu internetowego – oba o globalnym zasięgu. W ramach niego zawarliśmy dwa przedziały czasowe: wstępny – dotyczący pierwszych wzrostów widoczności w wyszukiwarce i ruchu w obrębie witryny – oraz „satysfakcjonujący” przekładający się na dalsze zwiększanie ruchu, ale także optymalizację współczynnika konwersji. Serdecznie zapraszamy do lektury.

Mały sklep internetowy

Jako pierwszy na warsztat bierzemy relatywnie mały sklep internetowy wyspecjalizowany w konkretnej, pojedynczej branży. Zakładając, że witryna sklepu ma krótką historię, jest uboga w treści i pozbawiona optymalizacji pod kątem SEO, a także funkcjonuje w ramach konkurencyjnej branży, pierwszych zauważalnych efektów prac można spodziewać się na przestrzeni od 2 do 8 miesięcy od ich rozpoczęcia. Na tym etapie będą one wynikać przede wszystkim z przeprowadzenia kluczowych czynności optymalizacyjnych.

Kolejny istotny wzrost ruchu, a co za tym idzie także konwersji, szacunkowo może nastąpić natomiast w ciągu dalszych 2-6 miesięcy. Tym razem spowodowany on będzie jednak w większym stopniu systematyczną rozbudową profili linków danej domeny oraz długoterminowymi pracami nad przyjaznymi algorytmom Google’a treściami.

Duży sklep internetowy

Duże sklepy internetowe przeważnie specjalizują się w sprzedaży produktów z różnych branż, celując przy tym w mocno konkurencyjne frazy kluczowe. Jednocześnie najczęściej mają wiele treści, choć zwykle niezoptymalizowanych pod kątem SEO. Przy takich założeniach dotarcie do etapu wstępnego może zająć od 4 do 6 miesięcy, podczas gdy osiągnięcie satysfakcjonującego, kiedy zwiększony ruch przełoży się również na widocznie lepszą sprzedaż, może wymagać kolejnych 2-6 miesięcy.

Ile może potrwać pozycjonowanie Twojej witryny?

Do najważniejszych czynników, od których uzależniona jest szybkość, jakość i długotrwale utrzymujące się efekty pozycjonowania zaliczyć należy historię danej domeny, poziom jej optymalizacji w odniesieniu do wytycznych Google’a, profil linków oraz konkurencyjność branży, w ramach której działa jej właściciel.

Oprócz tego nie wolno zapominać, że pozycjonowanie to proces ciągły i raz uzyskane rezultaty nie są nam dane na zawsze. Z tego względu niezwykle ważne jest, aby agencja odpowiedzialna za Twoją widoczność w wyszukiwarce nieustannie dążyła do jej poprawy oraz na bieżąco dopasowywała schemat działania do dynamicznie zmieniających się algorytmów Google’a.

Odpowiedź na pytanie o to, ile trwa pozycjonowanie, brzmi zatem następująco – tak długo, jak długo zależy Ci na dobrej widoczności. Jak szybko natomiast możesz spodziewać się pierwszych satysfakcjonujących efektów? Tę informację uzyskasz z kolei dopiero po szczegółowym audycie Twojej witryny, który może dla Ciebie przeprowadzić wrocławska firma Artefakt należąca do jednej z największych i najbardziej doświadczonych agencji SEO w Polsce.

Artykuł sponsorowany