Płatne kampanie Google Ad to narzędzie reklamowe, które stanowi świetne dopełnienie dla pozycjonowania. Pozwala na uzyskanie szybkich efektów, można też liczyć na monitorowanie przebiegu kampanii i jej modyfikowanie, do tego dochodzą jeszcze bardzo przydatne statystyki. Każda osoba prowadząca kampanię w płatnych wynikach wyszukiwania powinna zadbać również o jej optymalizację. Ma to na celu wykrycie błędów i udoskonalenie kampanii, dostosowanie jej do zmieniających się potrzeb i wytycznych. Idealnie sprawdza się audyt konta Google Ads, który stanowi kompleksową bazę wiedzy. Za jego pomocą można przeanalizować wszystkie obszary konta i dowiedzieć się, co konkretnie należy poprawić w celu zwiększenia wydajności kampanii.

Co zawiera audyt konta Google Ads?

Audyt konta Google Ads może zostać wykonany w dowolnym momencie, dla każdej kampanii. Ma to na celu wykrycie ewentualnych błędów i wykluczenie ich, co przekłada się oczywiście na zwiększenie wydajności kampanii. Audyt można przeprowadzić samodzielnie, ale warto powierzyć to zadanie doświadczonemu profesjonaliście, który spojrzy na wszystko z innej perspektywy. Jest wiele obszarów, które powinno się sprawdzić w audycie. Jedną z podstaw będzie upewnienie się, że został wybrany odpowiedni zakres dat do przeprowadzenia analizy konta. Zaleca się obserwować dane z minimum trzech miesięcy, co pozwoli na znalezienie zaistniałych problemów. Do podstaw audytu zalicza się także KPI, pod które optymalizuje się kampanię. Należy sprawdzić, czy cele zostały właściwie skonfigurowane. Trzeba dokładnie przyjrzeć się ustawieniom konta Google Ads. Wiele osób nie zmienia ich od czasu rozpoczęcia kampanii, co jest sporym błędem, podobnie jak kierowanie kampanii na sieć wyszukiwania i sieć reklamową w tym samym czasie. Trzeba zweryfikować stawki, sposoby wyświetlania reklam, i ich lokalizację, języki, harmonogram reklam. Potem można przejść do struktur konta Google Ads. Znaczenie ma nawet to, czy wybrało się odmienne nazewnictwo. Sprawdzić należy to, jakie kampanie zostały włączone, czy znajdują się one w kategorii ogólnej, czy są przypisane do konkretnych tematów i zainteresowań.

O czym należy pamiętać podczas przeprowadzania audytu Google Ads?

Do podstaw audytu Google Ads należy konfiguracja grup reklam, trzeba je podzielić na podobne słowa kluczowe. Key words muszą znajdować się zarówno w tekstach reklamowych, jak i podstronach kierujących do reklamy. Nie należy jednak przesadzać z ich ilością. Bardzo ważne jest zadbanie o odpowiednie typy dopasowania słów kluczowych. Nie można zapomnieć o liście wykluczających się słów kluczowych, trzeba też sprawdzić ustawienia dotyczące stawek CPC. Zawsze należy wybierać słowa kluczowe generujące jak największy ruch i konwersję. Potem można przejść do przeanalizowania reklam na koncie. Zadbać trzeba o ich poprawność gramatyczną, teksty muszą być wolne od błędów, zawierać tylko dozwolone znaki. Znaczenie ma jakość komunikatu i CTA zachęcające do podjęcia konkretnego działania. Zweryfikować trzeba raporty dotyczące wyników jakości użytych słów na koncie. Warto zastosować na rozszerzenia reklam, aby zwiększyć wydajność kampanii. Istotne będzie również to, czy na koncie zostały wdrożone kampanie remarketingowe i czy zostało ono połączone z Google Analytics.